Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אדריכלות ירוקה במתכת שמשתבחת עם הזמן

אדריכלים: Guillermo Hevia \ GH+A

מיקום: פודהאוול, מחוז סנטיאגו, צ'ילה. Pudahuel, Santiago Metropolitan Region, Chile

שטח פרויקט: 7170מ"ר

פרויקט אדריכלי שעושה שימוש במתכת הקורטן בשילוב טכניקות שונות, במערב דרום אמריקה באזור מדברי נבנה המרכז הלוגיסטי של Ferreteria Ohiggins כשהקו המנחה של כל מלאכת מחשבת התכנון ויישום הפרויקט הייתה התאמה טבעית לסביבה בה הוא חי, שימוש בתפיסה אסטרטגית ירוקה וניצול שכלתני מתוכנן של נתוני הטבע הקיימים. הקו האדריכלי שנתן צורה לפרויקט נבנה על הרעיון כי אדריכלות טובה ומושלמת היא כזאת שמושתת על עקרונות של פשטות ותכליתיות, הביטוי של אלו יבוא בצורת גוף צורני סגור וגאומטריה מוקפדת שתתמוך בו. כך מתקבלת תוצאה של מקסימלית כאשר שני אלה עובדים יחדיו ומשלבים כוחות לאחד, לפי גווילרנו חוויה, האדריכל.

במערב דרום אמריקה באזור מדברי נבנה המרכז הלוגיסטי של Ferreteria Ohiggins כשהקו המנחה של כל מלאכת מחשבת התכנון ויישום הפרויקט הייתה התאמה טבעית לסביבה בה הוא חי, שימוש בתפיסה אסטרטגית ירוקה וניצול שכלתני מתוכנן של נתוני הטבע הקיימים. הקו האדריכלי שנתן צורה לפרויקט נבנה על הרעיון כי אדריכלות טובה ומושלמת היא כזאת שמושתת על עקרונות של פשטות ותכליתיות, הביטוי של אלו יבוא בצורת גוף צורני סגור וגאומטריה מוקפדת שתתמוך בו. כך מתקבלת תוצאה של מקסימלית כאשר שני אלה עובדים יחדיו ומשלבים כוחות לאחד, לפי גווילרנו חוויה, האדריכל.

המבנה עצמו מכיל בתוכו חיים של ארגון גדול שדורש שטחי שירות ואחסון לכלים וחומרי בניין בקנה מידה גדול. החזית הראשית מחולקת לשני אזורים גדולים באמצעות חלל כניסה מרשים בגובה 3 קומות כשבמרכזו גרם מדרגות דומיננטי עשוי מתכת ונראה כאלמנט תלוי שלא חוסם כניסה של אור וצל ולמרות גודלו עדיין שומר על נראות קלילה. בקצה המערבי של הבניין נמצאים שטחי השירות, שטחי מכירה ללקוחות ומאחור יושב המחסן והמרכז התפעולי של הארגון.

חיפוש חומר שיודע להתקיים בתנאי אקלים קיצוניים ויחד עם זאת לשמור על עמידות גבוהה לאורך זמן הביא את המתכננים לשימוש נרחב בפח הקורטן. הקורטן הוא פח במראה חלוד, בראשית חייו פני השטח שלו כסופים, לאורך הזמן כתגובה לאקלים בו הוא חי הוא משנה את צבעו ומתפרס על מניפה של צבעי חום, כתום וצהוב והמראה החלוד משתלט כשהחומר תחת שכבת החלודה נשאר שלם ולא נאכל.

עיבוד חומר הקורטן הוא רחב ונרחב, בפרויקט של חוויה הוא מחפה את כל שטחו העצום של המבנה כהוא מעובד בדרכים שונות שמביאות לתוצאה אסתטית שונה מאותו החומר. החזית הראשית החיצונית מחופה ב"מניפה" עצומה של יריעות קורטן, פסי מסך אנכיים מחוררים בעובי מ"מ, גובה 10מטרים ורוחב 5 מטרים שמצריכים תמיכה והחזקה רק בקצוות ע"י קונסטרוקציה מותאמת של מערכת קפיצים וווי מתכת שיושבים על מסילות מותאמות ומאפשרים ל"מניפת" הקורטן תזוזה קלה בתגובה לרוח, השילוב עם בריכת המים תחתיהם יוצר אפקט מראה על המתכת והבניין נדמה כגוף חי.

למסך הקורטן שמתפקד כשיכבה חיצונית אסתטית, יש תפקיד חשוב נוסף. בשל זווית ההעמדה של כל יריעה וצורת חיתוכה, כל היריעה יחד מתפקדת כשכבת הגנה והצללה על הבניין שעוזרת לווסת גם את הטמפרטורה בפנים המבנה, מונעת חדירה של קרני שמש ומאפשרת התבוננות ללא הפרעה גם מן הצד השני – מהפנים אל החוץ. במרחק שבין מעטפת הקורטן החיצונית לפנל החזית המבודד נוצר חלל אוויר שמתנהג כתא אוויר שמייצר ויסות טרמי נוסף ושכבת הקורטן הכפולה מייצרת אפקט ונטורי שגורם לאוורור פסיבי וחסכוני בצריכת אנרגיה ומייצר דרך להשיג איכות חיים גבוהה וחסכונית בחלל העבודה הפנימי.

עוד כתבות

תפריט ראשי

הקבוצות שלנו:

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים

ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם