Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כחום הגוף, הגירסה השוודית

אנחנו מכירים אותם מ"איקאה", סומכים עליהם מ"וולבו", אוהבי התרבות שבינינו נחשפו לסדרת הטלוויזיה "הגשר", ובאופן כללי, השוודים יודעים להפתיע אותנו.

אז עם הרעיון הנפלא והמתבקש הזה, הם הביאו בשורה של ממש:

למעלה מ-250,000 איש עוברים מדי יום בתחנה המרכזית של שטוקהולם. אדם ממוצע מייצר בין 80 ל-120 וואט במנוחה, ובתחנה המרכזית, אף אחד לא נח. התנועה הערה, הפעולות היומיות של רכישת עיתונים וכרטיסים, שתיית קפה וכיו"ב מייצרת אנרגיה נוספת, ואת האנרגיה הזו, החליטו בענקית הנדל"ן השוודית Jerhusen, לנצל.

למרות שחום הגוף האנושי מהווה חימום ראשוני לתחנה עצמה, חלק גדול ממנו עולה למעלה. כדי להפוך אותו לאנרגיה בת קיימא, הותקנו במערכת האוורור של התחנה המרכזית זרזי חום, ההופכים את החום האנושי למים חמים. המים האלו נשאבים ומוזרמים ישירות למערכת החימום של בניין משרדים סמוך, בן 9 קומות. בפועל ההליך הזה מספיק להסקת הבניין כולו ושמירת על טמפרטורת חדר של 20 מעלות, בהחלט מספיק לחורף השוודי הקפוא. נוסף על כך, מדובר בחסכון של 25% בצריכת האנרגיה של הבניין. הודות למערכת הבידוד המעולה והמחייבת של התחנה המרכזית בשטוקהולם – החום האנושי לא בורח, והוא מנוצל להסקת בניין המשרדים מבלי לפגוע בשימור האנרגיה בתחנה עצמה.

לכתבה קצרה של ה-BBC על הפרוייקט:

עוד כתבות

תפריט ראשי

הקבוצות שלנו:

צרו איתנו קשר