Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה עושים נגד שכנים מרעישים?

אין דבר מעצבן יותר מרעש מהשכנים. הבית שלכם הוא המקום שבו אתם רוצים לנוח אחרי יום עבודה, לפתוח את הטלוויזיה ולהירגע. ואז פתאום הכלב של השכנים נובח, הילדים צועקים, הטלוויזיה רועשת – והשקט שלכם נהרס. בידוד רעש בין קומות הוא חשוב לשקט הנפשי ולאיכות החיים. באמצעות חומרי בידוד תוכלו לקבל בחזרה את השקט שלכם, ולשמור על יחסים טובים עם השכנים.

כשמדובר ברעשים מהשכנים, ניתן לחלק את סוגי הרעש לשניים: קולות נקישה והלימות, וקולות נישאים. קולות נקישה והלימות יכולים להיות נקישת עקבים או צעדים מהקומה למעלה, נפילה של חפצים וכדומה. קולות נישאים הם גלי קול שעוברים דרך הרצפה והתקרה, כמו דיבור, מוזיקה, נביחות כלב, רעש מהטלוויזיה וכדומה. בדרך כלל צריך להפעיל את הרעשים הללו בווליום גבוה במיוחד כדי שהוא באמת יהווה מטרד. אולם בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתלוננים על כשלי בנייה של קבלנים וחוסר בבידוד אקוסטי במבנים חדשים. לכן בימינו, ובמיוחד בבנייה החדשה, בידוד אקוסטי הופך להיות חשוב מתמיד.

בידוד רעש מהשכנים ניתן להשיג בעיקר על ידי התקנת תקרות אקוסטיות, סופגי רעש או ציפוי התקרה בחומרים שונים הבולעים קול. אחת הדרכים היעילות ביותר להפחתת מעבר של גלי קול אליכם הוא חיפוי התקרה בחומר כמו ספוג מלמין. במקרה שאתם מקור הרעש, כדאי שתתקינו גם חיפוי לרצפה. אולם, אין סיבה לדאגה, הבית שלכם לא חייב להיראות כמו אולפן הקלטות: במיוחד עבור בתי מגורים, קיימים בשוק פתרונות של אקוסטיקה סמויה, כמו הנמכת התקרה למשל. כשמדובר בבית מגורים חשוב להשתמש באמצעי בידוד בטיחותיים וחסינים לאש.

כשמדובר ברעשי נקישות קשה יותר לבצע בידוד רעש מהשכנים למעלה משום שהרעש עובר בצורה ישירה דרך התקרה אלינו. קולות של נקישות וצעדים הם בתדר נמוך, מה שקשה מאוד לבלום. מדובר בקולות שחודרים גם קירות בטון עבים. אם לא הצלחתם לשכנע את השכנים להשתדל להרעיש פחות, יכול להיות שבמקרה כזה הפתרון היחיד שלכם יהיה מערכת חזקה לבלימת גלי קול.

בידוד רעשים בין קומות יכול לשנות את חייכם בבניין המשותף, ואם רעש מהווה מטרד עבורכם, שווה מאוד להשקיע במידורו. אנחנו ב-GOLRAT מציעים פתרונות בידוד איכותיים במחירים נוחים לכל כיס שישפרו לכם את איכות החיים. צרו איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר וייעוץ מקצועי, בדרך לחיים שקטים.

עוד כתבות

תפריט ראשי

הקבוצות שלנו:

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים

ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם