Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

על הרעש הורוד כבר שמעתם?

אם תקבלו הודעת ווטסאפ במהלך קריאת האייטם הזה, דבר שהוא סביר בהחלט – כנראה שדעתכם תוסח לרגע. מה יקרה אם תתקבלו הודעה כזו בלילה? האם תתעוררו שמחים וטובי לב? הסחת דעת ביום זה דבר אחד, שכיח ותדיר. אבל לכולנו מגיעה שינה טובה,

וכולנו צריכים אותה. הסביבה שלנו קולנית במשך כל שעות היממה והיא הולכת ונעשית מרעישה יותר. אם עדיין לא יצא לכם להיתקל במושג רעש לבן נספר לכם שמדובר ברעש רציף ולא טבעי שכאשר אנו חשופים אליו באופן מתמשך – הרעשים החיצוניים נבלעים בתוכו והרבה יותר קל לנו להירדם. התוצאות של הרעש הלבן מוכיחות את עצמם בעיקר בתינוקות ואנשים שקשה להם להירדם. בעבר היו מוכרים מכשירים ייעודיים כאלו, לאחר מכן יצאו הקלטות של רעש לבן על דיסקים (זוכרים?) וכיום יש גם אתרים שמשמיעים את הרעש הזה 24/7. מקורו השם רעש לבן מקביל לרעיון הצבע הלבן, הנוצר משילוב של כל הצבעים. במקרה של הרעש מדובר בשילוב של מגוון עצום של צלילים סטטיים במנעד תדרים רחב.

אבל, בסופו של דבר מדובר ברעש וככזה הוא הופך למטרד. בעיה.

בשנה וחצי האחרונה נערך מחקר מדעי שמצא כי הרעש הורוד עדיף על הלבן, בהרבה. הרעש הורוד מורכב מיחס שונה של צלילים, כאשר התדרים הגבוהים מקבלים נוכחות רבה יותר, ובעצם יוצרים רעש שונה, עמום יותר מהלבן. במבחן התוצאה, אנשים שישנו עם רעש ורוד ברקע – נהנו משינה טובה ועמוקה וזיכרון צלול משמעותית מאשר היה להם בשינה תחת השפעת רעש לבן.

זהו מחקר בתחילת דרכו היחסית, וקיים צורך לבסס אותו לאורך זמן רב. אך המשמעות שלו חשובה מאד עבור תחומים כמו אריכות ימים, איכות חיים, צלילות, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

אנחנו מצרפים לכם לכם קישור להדמיות של רעשים בצבעים שונים, וגם מזכירים לקבלנים ולאדריכלים שבכם שאצלנו בגולמט יש צמר זכוכית ורוד שאינו מגרד, מלמין ורוד ועוד פתרונות בידוד מאד איכותיים, במגוון צבעים רחב. אם אתם רוצים לקבל עליהם מידע נוסף – אתם מוזמנים לשלוח הודעת ווטסאפ ל-054-3343341 בכל שעה, אנחנו ישנים מצוין.

עוד כתבות

תפריט ראשי

הקבוצות שלנו:

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים

ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם