Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ספוג אקוסטי

בים מאיתנו מתקשים למצוא שקט ושלווה בבתינו, בגלל רעשים שמגיעים מבחוץ, או בוקעים דרך קירות השכנים. גם ההפך יכול להיות הנכון: שכנים יכולים להגיע ולהתלונן על הנביחות של הכלב שמפריעות להם לישון בלילה, הרעש של הטלוויזיה או הבכי של הילדים. התופעות האלו קורות בגלל שקול, ורעש, מועברים באמצעות תדרים שעוברים דרך האוויר – ודרך הקירות. תדרים שונים של רעש נכנסים ויוצאים מהחלל שבו אנחנו נמצאים.

נדמה כי בלתי אפשרי להילחם באיתני הטבע, אולם, אנחנו יכולים להפריע לרעש לחצות את הקירות באמצעות אמצעי בידוד. אחד מאמצעי הבידוד השכיחים ביותר הוא ספוג אקוסטי – חומר זול, פשוט להתקנה ומבודד במידה ראויה. מקומות כמו בתי קולנוע, בתי כנסת, אולפני הקלטות, מפעלים ואזורי תעשייה, משלבים ספוג אקוסטי כבר בתהליך הבנייה, מתוך ידיעה שרעש יכול להיות בעיה עבורם ועבור הסביבה. אולם, ספוג אקוסטי ניתן לשלב גם לאחר הבנייה כדי לחסום רעש.

ספוג אקוסטי כבר לא חייב להיראות כמו קרטון ביצים. כיום, ניתן למצוא ספוג אקוסטי במגוון רחב של צורות ועיצובים גיאומטריים, כך ששילובו בכל חלל יהיה אסתטי. ככל שהחומר הסופג עבה יותר, כך הוא מבודד יותר, משום שתחום הבליעה האקוסטית שלו גדל והוא מצליח לספוג גם תדרים נמוכים.

ישנם שני סוגים מרכזיים של ספוגים אקוסטיים: ספוג מלמין מוקצף, וספוג פולאוריטן:

מלמין – ספוג מלמין מוקצף מתאים בעיקר לסביבות מגורים. הוא עשוי מחומרים ידידותיים לסביבה, איכותיים ויעילים. בגלל שהוא משמש בעיקר לאזורי מגורים, ספוג המלמין מגיע במגוון רחב של עיצובים ולא רק שיכול להשתלב בחן בחלל, אלא גם להוסיף לו ברמה העיצובית.

פוליאוריטן – ספוגי פוליאוריטן משמשים בדרך כלל אזורי תעשייה. הפוליאוריטן מספק בידוד פחות טוב אך על פי רוב הוא זול יותר, ולכן יכול להתאים לבידוד חללים גדולים מאוד, כמו מפעלים או אודיטוריומים. חשוב מאוד להימנע מהתקנת פוליאוריטן באזור מגורים, שכן בשרפה הוא מתפרק ופולט גז ציאניד.

חשוב לדעת שבגלל שספוגים אקוסטיים הם כל כך נפוצים, קיימים אינספור חיקויים זולים של החומר שניתן להשיג באינטרנט. מעבר לעובדה שהחיקויים הללו אינם איכותיים ולא מבודדים כראוי, הם עלולים לפלוט חומרים רעילים לאוויר ולהוות סכנה בטיחותית. ספוגים אקוסטיים בדרך כלל מתומחרים למטר רבוע, וטווח המחירים יכול לנוע מכמה עשרות בודדות, למאות שקלים למטר רבוע. חשוב מאוד להתאים את החומר האקוסטי למטרה שהוא צריך לשמש, ולבחור בקפידה את סוג ואת כמות החומר שאתם משתמשים בו.

כאן ב-GOLMAT אנחנו דוגלים באיכות לפני הכול. מוצרי הבידוד שלנו הם הבטיחותיים והמבודדים ביותר בשוק. אנחנו מתחייבים לספק ללקוחותינו מוצר אמין ואיכותי, שיענה על כל צרכי החלל: מעיצוב ועד בידוד. 09-9556151 צרו איתנו קשר לפרטים נוספים.

עוד כתבות

תפריט ראשי

הקבוצות שלנו:

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים

ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם