Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עם הפנים לעתיד: חיפוי באמצעות רשתות מתכת

מי שמחפש פתרונות חדשים לבנייה עלול להיתקל בשימוש ברשתות מתכת כאחת האפשרויות הפופולריות והנוחות ביותר לשימוש בשוק. עולמות העיצוב והבנייה התקדמו הרבה בשנים האחרונות, ומי שחושב מחוץ לקופסה יודע לנצל לטובתו את האפשרויות החדשות שמספקת הטכנולוגיה המודרנית, ואת החומרים החדשים הקיימים בשוק. החלטתם לבחון את טכניקת רשתות המתכת? עם רשת מתכת מחיר הוא הדאגה האחרונה שלכם. מדובר בחומר נוח לשימוש, זול מאוד ובעל יכולת לספק תוצאה איכותית מאוד – אם יודעים כיצד לעבוד איתו. רשתות מתכת הן חומר שנדמה שהיה חלק מחיינו מאז ומתמיד, אך למעשה נכנס לעולם הבנייה ממש לאחרונה, ועל כן הידע שנצבר עליו מוגבל ולא כל אחד אחד יודע כיצד לעבוד איתו. יחד עם זאת, מדובר בתחום שמכיל אפשרויות בנייה כמעט בלתי מוגבלות. רגע לפני שמתחיל פרויקט הבנייה שלכם, בין אם מדובר בבית המגורים שלכם או בבניין משרדים, כדי שתעשירו קצת את הידע שלכם בתחום לפני שאתם בוחרים בעל מקצוע.

רשתות מתכת: על מה ולמה?

נתחיל מחומרי הרשת: לפני שנכנסים לעיצוב וליישומים חשוב לדבר על החומר שממנו תהיה עשויה הרשת שלכם. החומר יקבע את שרידות המוצר, את הנראות שלו ואת היכולת שלו לתפוס את שכבת הצבע. החומרים הפופולריים ביותר עבור רשתות נחושת, נירוסטה, אלומיניום ופלדה. לכל חומר יש תכונות שונות כגון גמישות, קשיחות וכו'. נירוסטה למשל היא פלדת אל–חלד, הסגסוגת מופקת מברזל בצירוף של כרום, כאשר הכרום יוצר שכבה חיצונית במגע עם האוויר המונעת קורוזיה (חלודה). עם זאת למרות שרשתות הפלדה הטהורה הן פחות חסינות לתלאות השמש, רשת מתכת מגולוונת היא תמיד הפתרון לבעיות האלה. האלומיניום הוא מתכת קלה יותר מהפלדה, שצפיפותה שליש מצפיפות פלדה או נחושת.

למה דווקא חומר רשתי? בבניה המודרנית של היום משתמשים בכל טכניקה וחומר לכל פונקציה כל עוד היא משרתת את המטרה האסתטית, וכמובן בעלת היגיון פרקטי. נגמר השימוש הבלעדי באבנים כדי לצפות את קירות הבית, היום אפשר לחפות כל מבנה בעזרת רשת מתכת דקה. הרשת מעניינת גם מבחינה עיצובית, כיוון שהמשטח אינו חלק והוא יוצר דפוס יפה של אור וצל. לכן, אדריכלים ומעצבים רבים משתמשים בטכניקת הבנייה הזאת, שהתחילה בתור טכניקה פרקטית לחלוטין, בראייה עיצובית. כך למשל, ניתן לשלב בין חיפוי חיצוני של רשת לחיפוי אחר, רך יותר או קשוח יותר. לדוגמה, ניתן לחפות עם רשת מתכת גמישה בחלקים מסוימים מהקיר החיצוני, וחלקים אחרים אפשר לחפות במתכת מלאה.

כשמדובר בחיפוי, חשוב להשתמש בשירותיו של בעל מקצוע שיודע מה הוא עושה. חיפוי מבנים הוא מרכיב הכרחי בעמידותו ובבידודו של בניין וכדי להבטיח מבנה איכותי, בטיחותי ונאה, חשוב לעשות את זה נכון. רשת מתכת צפופה , דקה או מגולוונת היא אחת האופציות המודרניות והמתקדמות ביותר כשמדובר בחיפוי מבנים, ובכל זאת, לא כל אנשי המקצוע משתמשים בטכניקה החדשה הזאת.

עוד כתבות

תפריט ראשי

הקבוצות שלנו:

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים

ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם