Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התבלינים של מעצבת הפנים

שירלי זמיר מתייחסת לעיצוב משרדים כאל אומנות הבישול. עם התפיסה הזו ותיק העבודות שלה – כנראה שממש כדי לאכול אצלה.

את מעצבת כבר לא מעט שנים את המשרדים של שחקניות מובילות במשק הישראלי והבינלאומי. פיתחת כבר אהבה לנישות ספציפיות?

זמיר: "אני בתחום כבר 15 שנה, ועבדתי במגוון נישות: משרדי עו"ד כמו Nevo-Molson, טכנולוגיה כמו Visa Innovation Center, Palo Alto Networks ולאחרונה המשרדים של Alibaba Group, שעיצבתי עם חומרים של גולמט. האהבה שלי למקצוע היא ממוקדת פרוייקט, לא נישה. אני תמיד שמחה להגיע לתחומים חדשים ולפתח כאלו שכבר נגעתי בהם."

עיצוב משרדים ובישול גורמה, לא אנאלוגיה רחוקה קצת?

זמיר: "זו אפילו אנאלוגיה מתבקשת. בשני המקרים מדובר במשהו שיכול להגיע לכדי אומנות, במגוון אינסופי של סגנונות. שילוב של יד, עין ונסיון מכתיבים את התוצאות וכמובן, לכל אחד יש את הרצון להשאיר את החתימה האישית שלו. על כך בונים הצלחה."

וכשאת ניגשת לפרוייקט – יש לך כבר את התוצאה הסופית בראש?

זמיר: "אני יודעת מה אני מתכננת במידה רבה מנקודת ההתחלה. אבל גם התכנון עצמו לוקח זמן ומצריך למידה. הגישה המקצועית שלי היא לתת דגש על "תיבול", כלומר להכניס נקודות אישיות ומקוריות לכל עיצוב.

זה לא מטשטש מעט את השפה העיצובית שלך, כסטודיו?

זמיר: "התפיסה ושיטת העבודה שלי הם חלק בלתי נפרד מהשפה העיצובית של הסטודיו. אנחנו מאד מאמינים ביצירת מרחב המשלב הרמוניה, זרימה, חמימות ובית. אנחנו מכניסים את זה לכל אחד מהפרוייקטים שלנו. מכאן לכל פרוייקט אנחנו מוסיפים את התבלינים שלו. זה מתבצע אחרי מחקר מעמיק ואפיון של הלקוח, האמירה שלו, המיצוב שלו ועוד מכלול פרמטרים. המינונים, השילובים, ההתייחסות לסביבה, שימוש בחומרים ישנים וממוחזרים במכלול ועד הפרטים הקטנים. הדיאלוגים בין החומרים השונים עד יצירת מערכת שלמה. אלו הן אבני היסוד של העבודה שלנו.

ספרי קצת על הפרוייקט של Alibaba Group

זמיר: "ממש לא מזמן סיימנו את הקמת המשרדים החדשים במרכז תל אביב. דרישת הלקוח הייתה עיצוב של חלל מזמין וביתי.

לכן , ממש בתחילת הפרויקט היה לנו ברור כי יש צורך ביצירת איזון מדויק בין חומרי גלם חמים לחומרים חדשים וקרים, בדיוק כמו הדיאלוג שמתקיים בתוך העיר עצמה.

אחת הדרכים להשגת איזון זה, הייתה באמצעות עץ גולמי ממוחזר במחיצה בין הכניסה הציבורית לאופן ספייס. השימוש בעץ ממוחזר הדגיש את מיקומו של הפרויקט, אשר נאסף מרחובות העיר תל אביב ועבר עיבוד ועיצוב מחדש ע"י אמן מקומי.

כמו כן ברחבי המשרד תוכננו סלונים אשר תורמים לתחושה הביתית החמימה, ויוצרים את האיזון בין אזורי העבודה לאזורים בהם ניתן לעצור לרגע את שגרת היום האינטנסיבית.

אחד האתגרים אשר הוצבו בפנינו, היה שימור המערכות באתר והתערבות מינימלית בהן תוך שזירתן בעיצוב המשרד. אחת הדרכים להשיג זאת, הייתה על ידי שימוש בתקרת ספוג מלמין מבית היוצר של גולמט שסייעה לנו להשיג את התוצאה הרצויה ותרמה רבות לעיצוב הכולל של המשרד ולשמירה על ערכים אקוסטיים גבוהים.

בתכנון המשרד כללנו אזורי עבודה באופן ספייס, חדרי ישיבות פורמליים וא-פורמליים וקפיטריה."

לסיום, אולי איזה תבלין משלך לקוראים שלנו?

זמיר: " Make It simple but magnificent"

עוד כתבות

תפריט ראשי

הקבוצות שלנו:

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים

ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם